lördag 18 september 2010

Of Man's first disobedience, and the fruit / Of that forbidden tree whose mortal taste / Brought death into the world, and all our woe

Jag utnämner nu detta till Allting-Ska-Filmatiseras-Hösten. Senast på listan: Paradise Lost. Den ska regisseras av Alex Proyas, som gjorde bl a The Crow, Know1ng och I, Robot. Jag citerar från Variety:
The project tells the story of the epic war in heaven between archangels Michael and Lucifer, and will be crafted as an action vehicle that will include aerial warfare, possibly shot in 3D.
Självklart ska det vara i 3D! Man får inte göra plattfilmer längre, har ni inte hört det? Men föralldel, med rätt Mikael och rätt Lucifer kan jag mycket väl tänka mig ängladogfights. Men hoppas de läser boken också.
Allting-Ska-Filmatiseras-Hösten:
Paradise Lost
The Sandman
The Dark Tower
Dirk Gently's Holistic Detective Agency

/Kapten

4 kommentarer:

Elias sa...

Kul!

Räknas HBOs kommande A Game of Thrones?
Kommer iofs inte släppas förrän nästa år.

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

A Game of Thrones längtar vi efter så in i bomben! Men den fick vi nyheterna om i våras, så den är inte med under Allting-Ska-Filmatiseras-Hösten ;)

Nene sa...

Jag är inte helt missnöjd med att det blir fler bevingade filmatiseringar. Just sayin'.

Linn The Pink Viking sa...

Bok och bok... Paradise Lost är ju iofs en dikt som gavs ut i tio band och alltså inte "en bok" :P