fredag 9 januari 2009

Nyheter, sort of

Här har man bara influensa i ynka tre veckor så händer det en massa konstiga saker.

Terry Pratchett ska numera tilltalas Sir Terry (men jag anar att det går lika bra att titulera honom Patrician?).
Matt Smith blir den elfte Doktorn. (Är han inte lite... Kan en Time Lord vara för ung?)
Medan den tionde Doktorn spelar Hamlet.
Och så kommer det en ny (nåja, ny och ny) bok av J. R. R. Tolkien.
Och Vintergatan är större än man tidigare trott. Men vi är fortfarande ute i det okartlagda bakvattnet till den gudsförgätna änden av vänstra spiralarmen.
Det har äntligen kommit bilder från Till Vildingarnas Land-filmen! Och sen började det stora oväsendet!! Hoppas att filmen verkligen kommer nu. (Tack till Vildingen Johan i kommentarerna till film-inlägget!)
Och nästan märkligast av allt - det har blivit nytt år!?! Som lär ska vara både Astronomins år och The Year of Rock'n'roll. Saknar referens på det senare men är beredd att acceptera det utan frågor.

Något mer jag missat? (Utöver julen...)

/Kapten Karin åter på bryggan på darriga ben

4 kommentarer:

Nene sa...

Det hör väl till att vara missnöjd med en ny Doktor. Men jag måste tillstå att jag är missnöjdare än vanligt. En sån pojkspoling! Och han ser ondskefullt opålitlig ut också... Nej, det blir nog Hamlet för mig. Eller Torchwood.

katafon sa...

Och tionde Doktorn hade sällskap av Kapten Picard och Kejsaren också. :-)

Nene sa...

Avund!!!

Anonym sa...

Mina tankar om doktorn får ni ta och läsa på min blogg istället. Känns annars som man upprepar sig hela tiden!