torsdag 4 december 2008

Vilken familj skulle du vilja ingå i?

Ha, det måste vara första gången - det blev oavgjort! Vi tar oss halvvägs till jobbet i kattbuss, sedan hoppar vi över till draken. Kul!

Veckans omröstning är litet inspirerad av att julen, familjehögtiden nummer 1, lurar runt hörnet (men egentligen var det Nathalee som först föreslog ämnet!). Och för en riktigt gemytlig familjejul har vi valt utifrån kriteriet fem familjemedlemmar eller fler:

Vilken familj skulle du vilja ingå i?

Familjen Addams.
Behörighetskrav: du bör vara creepy. Och spooky.










Familjen Simpson.
Behörighetskrav: du bör vara gul.







House Lannister.
Behörighetskrav: du bör vara ond.




Familjen Weasley.
Behörighetskrav: du bör vara rödhårig.






The Inhuman Royal Family.
Behörighetskrav: du bör ha superkrafter.










The Endless.
Behörighetskrav: du bör vara en antropomorfisk inkarnation av ett abstrakt begrepp.

10 kommentarer:

Nene sa...

Jag borde rimligen ha valt Endless och försökt paxa Delirium, men just idag känner jag mig ondare än vanligt och tänker ha en osund syskonrelation med Jamie Lannister.

Erik sa...

Cullen family. Lätt.

Anonym sa...

Endless känns först lockande, men den familjen har en rätt hög angstfaktor (och vart har dess föräldrar tagit vägen?)

Simpssons lite lockande, men kommer aldrig kunna skaffa mig Homers mage eller jobb... Barnen är lite frågande också, klart man vill vara pappa till Lisa, men Bart... får man adoptera bort honom?

Så det självklara svaret blir Adams. Man får lite kreativa barn, en sexig hustru, en betjänt, en hallmatta som morrar och en "sak". Enda nackdel är ens snyltande släktingar... fast det kan man ta, släktens residens väger upp för det ;-)

Anonym sa...

Familjen Adams - lätt. The Endless är koolast, men det blir lite konstigt att ragga på sin bror ^^.
Och Lannisters - Brrr, där raggar man _verkligen_ på sina syskon, gack!

Anonym sa...

Klart jag väljer The Addams, är väl så gott som hedersmedlem redan!
och...
...I can has caption!
/Nathalee

Anonym sa...

Fan är det bara jag som vill ha superkrafter? De andra familjerna är för dystra, tecknade eller rödhåriga.

Anonym sa...

Jag föredrar superkrafter :) ...och få vara nära Medusa *fanboy_dr00lz*

Anonym sa...

Min röst blev lite incest.

Ester sa...

Om det är priset jag får betala så plockar jag fram hennan igen. Det finns de som påstår att det ser naturligt ut på mig.

Anonym sa...

Vilket självklart val, Addams! Jag och Wednesday kommer ha så roligt tsm. hehehe ö(X.X)ö