onsdag 1 oktober 2008

Kaninformation

Vi har fått oroande rapporter om ökande kaninaktivitet i länet.

En kund i Helsingborg kom hem till kontoret med sitt på SF-bokhandeln inhandlade husdjur och anfölls våldsamt när han öppnade djurtransporten. En vaktmästare saknas och skyddsombudet lär planera att granska saken.

(Naturligtvis tar vi här på SF-Bokhandeln inte ansvar för försvunna vaktmästare, det kan ju bero på vad som helst! Kaffepaus? Jobbleda? Hemlig kärleksaffär i Karibien och han har försvunnit med kaffekassan?)

Men sedan kaninen attackerade kontorets åstädesvarande gargoyle sitter den fast, förhoppningsvis varaktigt. Gargoylen verkar ta det hela med tålmodigt lidande:
Foto: Paul, bekymrad kaninägare.

En annan kund mejlade till oss från Landskrona:

> Hej!
> >
> > Min Pythonianska mördarkanin från Caerbannog-grottan som jag köpte för
> > några månader sedan i Er Malmö-butik har gnagat sig ut ur sin
> > rymningssäkra pappbur och är nu sedan ca 14:30 på rymmen här i Landskrona.
> >
> > Hur får jag fast den igen? Har försökt locka med te och bulle.
> >
> > Gäller försäkringen om t.ex en polis blir biten?
> >
> > Kan jag bli skadeståndsskyldig?
> >
> > Om svaret på ovanstående fråga är ja, kan jag då skylla på Er eller
> > bör jag hänvisa till min läkare på mentalsjukhuset?
> >
> > / Kanin biten
Te och bulle är inte det effektivaste i detta sammanhang. Morötter och en stadig tillgång på mumsiga plyschisar har visat sig mycket mer verksamma.

(Om ens kanin endast blir våldsam vid fullmåne rekommenderar vi varmt att man istället försöker locka på den med ost. Wensleydale är särskilt uppskattat.)

Men det allra bästa sättet att fånga en förrymd mördarkanin är att ställa fram ett batteri riddare i full helrustning. Kaninerna är betingade att anfalla riddarna, och medan deras uppmärksamhet är fångad kan man själv försöka fånga kaninen. Men det gäller att vara riktigt, riktigt snabb.

De flesta drulle-försäkringar bör täcka kaninrelaterade incidenter. Crimson Permanent Assurance täcker dem rentav i den vanliga hemförsäkringen, inklusive skadestånden, varför vi rekommenderar detta försäkringsbolag för våra kaninkunder.


/SF-bokhandeln, Rabbit Information Dept., Local Chapter Malmö

10 kommentarer:

Willervalle sa...

Malmö Sf-bokhandelsfolket har än en gång visat att de vet bäst.

Anonym sa...

Riddare kanske funkar på mördarkaniner men vad skall vi göra åt alla rubbittar som börjat dyka upp i Pyri-samfundet?

Urrk sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Urrk sa...

Asch, jag tror det hela är överdrivet. Oh, titta en liten vit kanin. Åh vad söt den är med…sina blodfläckar...och sina ……stora tänder, hm. Ja, ja, fin kanin, eh, släpp min arm, *ont*, släpp min arm säger jag…..aaaaaa vad är detta….hjälp…….fort, är det någon som kan numret till 112?….urrk!

Anonym sa...

Vet någon hur man får tag på riddare i större antal nuförtiden?

Anonym sa...

Hej annonym!

Det sägs att man kan köpa frön på postorder från Rimboldavien som man sedan en fullmånenatt i januari planterar i drakspillning.
Och, vips så har man små riddaryngel som vuxit sig stora nog till midsommar.
Willervalle

Anonym sa...

Var får man tag i drakspillning?

Anonym sa...

Från .... Rimboldavien kanske.
Willervalle

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Jepp, vi vet bäst - men så har vi också de bästa kunderna och de bästa läsarna!

Urrk sa...

Med smicker kommer man långt. Kanske dags att köpa en bok till :)
Aj, uff.
/Bandagerad