fredag 26 september 2008

Graveyard Book på Bokmässan

Om någon av er har vägarna förbi Bok och Biblioteksmässan så har ni chans att köpa Neil Gaimans The Graveyard Book, antingen i pocket eller inbunden!
Det är den amerikanska utgåvan som släpps på måndag för resten av världen men i Göteborg har de fått lov att sälja i förväg. Jag var där och skaffade mig ett ex igår (nej, jag var inte där enbart för att köpa den, även om det hade varit troligt med tanke på min facsination/besatthet/förälskelse/förtjusing).

Illustrationerna i den är jättefina, vi hade inte väntat oss annat av Dave McKean förvisso, de var inte med i den utgåvan jag fått läsa som förhandsex. Vill ni ha en recension så kan ni läsa den här. Det är samma recension som Neil Gaiman själv *lycklig suck* läste och länkade till på sin hemsida.

Bokmässan i övrigt var samma förtjusande röra som alla andra år. Systerskeppets monter var bemannad med charmiga individer ur både stockholms- och göteborgsstyrkan. Avlägg ett besök vet jag! Om inte annat så för den förtjusande boken...

/Nene (som hängivet klappar sin nya bok)

Inga kommentarer: