lördag 5 juli 2008

Warhammer!

Nu blir det mer Warhammer för pengarna! Vi firar 25-års jubileet med fler böcker för pengarna:

Köp 3, betala för 2!

Du får den billigaste på köpet. Erbjudandet gäller från den 7 till den 20 juli, på alla böcker- inbundna och pocket, fantasy och 40K (men inte på rollspel, regelböcker eller serier).
Har man inte läst om Gotrek och Felix än, eller inte tagit sig igenom den utmärkta Horus Heresy-serien än, eller funderat på att läsa Eisenhorn men inte kommit sig för- ja, då är den rätta tiden inne!

4 kommentarer:

Staffan sa...

Har inte så mycket med Warhammer att göra, men det är ett bra ställe att fråga ändå: hur kommer det sig att Malmöbutiken ofta ligger så långt efter med rollspelsprylar? Det tar ofta en månad eller mer från att sakerna dyker upp i Stockholmsbutiken till att Malmö får dem.

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Hej Staffan! Var det något speciellt du tänkte på?

Staffan sa...

Exalted-böcker är det jag tittat mest på på senaste tiden. Dreams of the First Age, till exempel, har ett utgivningsdatum i maj, och än i juli så har den inte dykt upp hos er. Underworld-boken har inte heller dykt upp (fast den införskaffade jag i Lund i stället, trots att det var dyrare).

Jag kommer ihåg att det tog ett rätt bra tag för en del D&D-böcker att dyka upp också, t ex Elder Evils.

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Tidigare har större delen av våra spel gått via Stockholm, nu beställer vi det mesta direkt från Malmöbutiken. I alla tre fall du nämner har vi beställningar lagda men varorna har inte dykt upp i tid. Fördelen med att ha egen beställning är att vi i större mån kan påverka och se vilka spel vi behöver fler och färre av, nackdelarna är att det då är separata orders och det finns ingen garanti att leverantören levererar till alla våra butiker samtidigt. Båda Exalted-böckerna t.ex. har jag ordrar liggande på, men ännu ingen leverans.
Vi beställer från USA ca en gång i månaden och det ger luckor när man för sent inser att den beställning man gjort inte tänker komma alls.
Som alltid när kunder upplever brister i vår service beklagar vi och kan bara hoppas att vi i framtiden lyckas bättre. När det kommer till leverantörernas leveransdatum och restordrar är all hjälpsam magi och hållande av tummar välkommet!